The Mojave Experiment
Nem győzött meg.
Szóval ez a kis weblap valami olyasmire emlékeztet, mint azok az ötvenes évekbeli reklámfilmek, ahol amerikai álmot mutatták be. Ahol mindenki boldog, mindenki mosolyog azért, mert volt nekik egy porszívójuk vagy mosógépük, amitől mindenki úgy nézett ki, mint bedrogozott, gondtalan hétköznapi emberek. Azt a hatást próbálták kelteni - minden bizonnyal sikeresen -, hogy egy tárgy, egy eszköz majd megold mindent, anyu meg nem csalja a szomszéddal aput, apu nem fog piálni, a gyerek meg kiváló tanuló lesz.
Felsorakoztatnak jópár, átlagos amerikainak számító felhasználót, hogy mondják el, hogy mit hallottak eddig a Windows Vistáról. Azt mondták, hogy nem ismerik, de nem szeretik, nem használják, csak rossz dolgokat hallottak róla. Utána megmutatnak nekik valamit - senki se tudja, mi lehet az - és hirtelen megfordul a világ. Mindenki rendkívüli módon megilletődik, hihetetlenül egyszerűnek és felhasználóbarátnak tartják azt, amit ott látnak. Sőt! Van akinek a szemében szexi is lesz (egy operációs rendszer?).
Bennem először az a kérdés fogalmazódott meg, hogy honnan a fenéből tudják, hogy milyen nagyon jó, ha még ki sem próbálták, hozzá sem értek, csak azt látták ahogy a sales-es hölgy/fiatalember megmutogatja nekik a világ következő csodáját?
Másodjára az jutott az eszembe, hogy ezek az emberek amellett, hogy hozzá sem érhettek (legalábbis a videókból úgy tűnik), ráadásul még egyszerű felhasználók is, tehát szakmailag nincsenek a helyzet magaslatán. De akkor hogyan tudnak ők véleményt alkotni? Ki sem próbálták, nem tudják, hogy milyen teljesítménye van, nem tudják, hogy hogyan lehet a napi munkában használni, nem tudnak róla semmit, viszont mégis azt mondják, hogy jó.
Szóval nem tudom... Ott van az Aero, ami csodásan átlátszó és annak idején megebédelt legalább 1GB RAM-ott, holott még csak böngészni sem kezdtem el. Ott van az Internet Explorer 7, ami 2008-ban viccesnek hat, hiszen nem sokat fejlődött az IE 6-hoz képest. Teljesítményben és funkcionalitásban is elég jól elmarad az alternatív böngészőktől. Ráadásul a következő verzió is hosszú hónapokkal, évekkel később jelenik csak meg és úgy érzem, hogy attól se fog eljönni a kánaán.
Ezzel szemben itt van a Fluxbox (vagy lehetne Gnome vagy KDE vagy XFCE vagy Window Maker vagy Awesome WM stb.), amit gyakorlatilag olyanná alakíthatok, hogy az nekem a legkényelmesebb legyen, úgy működik, ahogyan én szeretem és ennek ellenére gyors, ráadásul elenyésző memóriát eszik. Továbbá itt van még a Firefox vagy az Opera vagy a Konqueror, amik láthatóan folyamatosan fejlődnek és javulnak. Itt vannak azok az alkalmazások, amik valóban könnyebbé teszik a mindennapi munkám. Szóval nem, nem győzött meg. Igaz, némi szkepticizmussal álltam a dologhoz, azonban az, hogy ennyire nyilvánvalóan semmit mondó a reklám és ennyire nyilvánvalóan reklám végül minden esélyt elvett attól, hogy objektíven tudjak tekinteni erre a hirdetésre.
Hozzászóláshoz a Disqus szolgáltatását használom, korábbi vélemények elovlasásához és új hozzászólás írásához engedélyezd a Disqus-tól származó JavaScripteteket.