Miért nem Yahoo...

Mitõl (is) népszerûbb a Google a Yahoonál? Nem feltétlen csak attól, hogy náluk van a legjobb szolgáltatás, bár tény, hogy azért nagyjából így van. Igazából nem is csak attól, hogy az Google keresõje szebb, jobb, mint a Yahoo. Hanem, hogy az emberekbe tudat alatt is beléjük verik a saját nevüket.
Gyakorlatilag majdnem minden szolgáltatásuk nevében vagy domainjében ott van legalább az a bizonyos G betû (GMail, GTalk), de többször maga cég neve (Google Groups, Google Notebook). Subdomainen vagy a google.com valamely "alkönyvtáraként" érhetjük el a szolgáltatást. Ez bizony hatalmas önreklám. Mert bizony, ha nem tudnánk, hogy YouTube-ot, a Feedburnert is megvették, akkor bizony nem is gyanítanánk, hogy Õk is a testvérhez tartoznak. Így viszont akárhányszor csak használjuk ezt vagy azt a google-izét, gépeléskor, bookmark kereséskor magunkban szépen felolvassuk azt a szót..

A Yahoo meg mit csinál? Bezárja a Yahoo Photos-t, mert a Flickr jobban megy neki, a del.icio.us-rõl meg ugyancsak nem is gondolná az ember, hogy a Yahoo szárnyai alatt van. Pedig ezek is nagyon jó cuccok, a Yahoo legjobbjai. A Flickr kb. olyan a fotók terén, mint a YouTube a videóknál, a del.icio.us meg maga az ultimate bookmarking site. Yahoo mapsrõl szinte nem is hallottam (pedig van), persze, ahhoz, hogy ez megváltozzon, rá kellene feküdni egy kicsit mondjuk API-ra, naposabb és részletesebb ûrfelvételekre és hasonlókra.
Nem hiszem, hogy annyival rosszabb programokat írnának, mert pl a YUI is nagyon-nagyon ott van, gyakorlatilag mindent a kezembe ad, amire egy oldal felépítésénél szükségem lehet.

Itt az a baj, hogy a yahoo.com egy túlbonyolított maszlag, tele reklámmal, túl sok színátmenettel - a del.icio.us és a flickr egyáltalán nem ilyen és lám, mégis sikeres. Az is baj, hogy nem adnak elég eszközt a szolgáltatásaik mellé vagy ha adnak, akkor arról nem is hall az ember fia, így aztán a mashupok sem készülnek hozzá. Több, a yahoo keresõjéhez köthetõ, a keresõjéhez való optimalizálását segítõ eszközt az fejlesztõknek és fõleg kevesebb ilyen nyilvánvaló reklámot. És egy új marketinges valakit is fel kellene venni, aki ezt el is tudná adni.

Hozzászóláshoz a Disqus szolgáltatását használom, korábbi vélemények elovlasásához és új hozzászólás írásához engedélyezd a Disqus-tól származó JavaScripteteket.